Nemzeti Vörösbor Nap - Bormarketing, jöjj velem!

2023. szeptember 4.

Agusztus 28. a Nemzeti Vörösbor Nap (National Red Wine Day). Idén 10. alkalommal tartották és szerintem nem jön rosszul a borászatoknak, mert erősen megtólja a vörösborok eladását.

 

Idén 10. alkalommal zajlott a Nemzeti Vörösbor Nap, miután 2014-ben volt először és azóta évről évre egyre nagyobb sikere van. Ennek az a lényege, hogy augusztus 28. előtt napokkal tele lesz az éter, a TV, a rádió, az internet, a sajtó meg minden ezzel az eseménnyel és mindenkit arra buzdítanak, hogy ne hagyja ki a dolgot és menjen el helyekre és csináljon dolgokat. Konkrétan:

A verzió: párok, társaságok menjenek el egy borászathoz, nézzenek szét és kóstoljanak vörösborokat

B verzió: vegyenek 5-6 üveg vörösbort, hívják el a barátaikat, kóstolják meg mindegyiket és mindenki mondja el, hogy melyik miért ízlett, vagy miért nem

C verzió: anyuka vegyen egy üveg vörösbort, aztán vacsi előtt szóljon apukának, hogy vörösbornap van, úgyhogy nyissa ki legyen kedves, aztán vörösbrünnepeljenek együtt. Hagyják aznap a tévét, inkább vörösborozzanak bele a naplementébe, aztán még azon is túl...

Tutira vettem, hogy ezt az egészet biztosan egy tehetséges borász találta ki, vagy egy jól megfizetett bormarketinges, de nem. Ezt a Nemzeti Vörösbor Napot - National Red Wine Day-t egy oltári kedves hölgy találta ki, akinek amúgy semmi érdekeltsége nincs a borbizniszben. Akkor meg hogy és miért? Az az igazság, hogy ő az emberi/közösségi- és főleg a párkapcsolatok javítására törekedett. Amúgy a hölgyet úgy hívják, hogy Jace Shoemaker-Galloway, csak hogy legalább ne maradjon említés nélkül.

Szóval az a helyzet, hogy tényleg, melyik párkapcsolatnak nem tesz jót, ha anyuka előhuzakodik ezzel a vörösbornap dologgal? Másrészt kérdem én, melyik borászatnak nem tesz jót, ha ezen okból kifolyólag beállít pár borozni vágyó társaság és/vagy lepusztítják a borkészleteit.

És hogy telt idén a mi Nemzeti Vörösbor Napunk? Mi történt augusztus 28-án? Leírom: elruccantunk Sopronba a Bruckner borászathoz, megnéztük a szőlőt, meg még a szőlő talaját is megnéztük, majd írok róla, aztán dumcsiztunk egy kicsit erről arról, szőlőről, borról, régi kollegáról stb. aztán Bruckner Szilvia adott egy üvegy vörösbort és indultunk haza. Ja nem, először még bementünk Sopronban egy cukrászdába, aminek elfelejtettem a nevét, de majd utánakérdezek, és ettem ott egy olyan diós süteményt, aminek szintén elfelejtettem a nevét, de nem viccelek, olyan jó volt, hogy feldobtam az agyam, falumbeliesen szólva. Lényeg, hogy estére, amikor hazaértem, kivoltam, mint a liba, meg a Marknak is dóga volt, úgyhogy nálunk augusztus 30. volt a 28. és akkor vörösboroztunk bele a naplementébe. Ja aznap Egerben jártam a Kőlyuktetőn, majd írok erről is, lényeg, hogy a  nagyon nagyon nagyra tartott Dula családtól, Teréziától és Bencétől is kaptam 2 üveg bort (egyiket apámnak küldték, de ez részletkérdés, nálunk a bor azé, aki megissza). Előző héten Villányban jártam, ahol Bock József is megajándékozott, úgyhogy...

...mi a Nemzeti Vörösbor Napot a Sopron-Villány-Eger vörösbor-háromszög csúcspontjait jelentő borokkal ünnepeltük:

   Bruckner Kékfrankos Nuance 2019

   Bock Royal Cuvée 2016

   Dula "Terézia" Cabernet 2012 Excellence

Milyenek voltak? Nem vagyok nemzetközi bornagymester, sem borszakíró, egyszerű vidéki borbarát vagyok, de amit biztosan állíthatok, hogy a magyar vörösbor háromszög csúcspontjait megjelenítő csúcsborászatok csúcsborai csúcsjók voltak. Csúcsjók, szuperjók - dióhéjban.

Bónusz trekk: gondoltam, hogy leírom, hogy mit ettünk ehhez a 3 borhoz, da talán több értelme van, ha leírom, hogy mi magyarázhatja azt az idióta címet, hogy Bormarketing, jöjj velem. Az a helyzet, hogy marketingesként érzem a svungot ebben a történetben és megint az a bajom, hogy megint lehetett volna többet kihozni ebből. Tele van az éter, hogy miért/milyen egészséges meg jót tesz napi 1-2 pohár vörörbor, meg csak 120 kalória van benne és fogyaszt is, mert a szénhidrátokat könnyebben lebontható zsírok formájában raktározza a szervezet, meg még valami olyan is van benne, ami az időskori elbutulás ellen is véd. Lényeg, hogy szerintem ez egy oltári jó marketing aktivitás, aki rácuppant biztosan nem veszített. Na jó, de mi az a baromság, hogy "bormarketing, jöjj velem"? Úgy történt, hogy 30 évvel ezelőtt a legnagyobb magyar marketinges Tomcsányi Pál akadémikus előadásait hallgattam és a bormarketing sokszor szóba került. Augusztus 28-án pedig megjelent egy film, ami a Keresztapa és a Profi után a kedvencem lett... az a címe, hogy Twin Peaks: Fire Walk with Me, magyarul, Twin Peaks - Tűz, jöjj velem!

Tűz, jöjj velem, bormarketing jöjj velem, csináljuk több tűzzel, csináljuk jobban...

 

 

 

 

 

 



« Vissza

 

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie ! A bejelentkezéshez regisztráció szükséges.