Ürmösborok, vermutok, hol vagytok?
Régebben, a bulikban, aki nem sörözött, töményezett, fröccsözött vagy vbk-zott, (vörösboroskóla) az a vermutot itta. Én az Évát szerettem. Az Éva vermutot. Hova lett Démon Hill? Hova lettek a vermutok?
Nem bánnám, ha lenne megint jó magyar vermut és nem a túlárazott olasz vermutokat kellene iszogatni, miközben jó magyar módjára keseregünk a magyar borászat nehézségein. A vermut az egy piaci rés - marketingsznobok úgy nevezik: market niche. Elszántan hiszem, hogy ha egy megfelelő üzemmérettel rendelkező borászat ráveszi magát és még jól meg is csinálja a maga vermutját, akkor a piaci siker garantált. Mondjuk némi marketing is kell hozzá, de az sokkal kevésbé pénzkérdés, mint elhatározás kérdése...
Írtam a bevezetőben, hogy én anno koleszosként Évás voltam. Később a Zwack háznál sertepertélve tudtam meg, hgy az Éva vermut Schleicher Éva érdeme, aki amúgy állítólag a cég esze, szíve, lelke és mosolya volt egymaga és a vermut adta magát, mert az Unicum gyártásához kellett egy sor gyógy/fűszernövény. Ezeknek a maradékából mag valahonnét vásárolt borból nagyszerű vermut készült.
A kép a Zwack Unicum fantasztikus világába némi bepillantást nyújtó dekorációt mutatja. Itt a 8 legfontosabb ízanyag, amelyek amúgy nem csak rendkívül finomak, de a gyógyhatásuk is megér egy misét. Amúgy a keserű ízű gyógynövények leginkább emésztést serkentő/étvágygerjesztő és/vagy immunerősítő, idegrendszerre és a keringésre kedvező hatásúak.
Legelöl a szárított narancshéj, balra tőle a guajakfa (oltári kemény és fantasztikusan aromás fa), fölötte a jól ismert babérlevél, aztán a kardamon, fölül az oszlop mögött a gyömbér, kb 2 óránál Angelika gyökér, alatta a szegfűbors, végül a narancsjéjtól jobbra az izsópfű.
Volt az az idő, amikor az volt, hogy ha egy bor önmagában nem volt valami nagy durranás, akkor pont jó volt ürmösbornak/vermutnak. Megküldték gyógynövénnyel, aztán hadd igya a dolgozó. Szerintem az Éva vermut finom volt meg fogyott is a piacon. Volt még az Irsa, azt nem ittam, de biztos az is jó volt, meg az is fogyott biztos.
Szóval, ha netán egy borászat érezné magában az erőt hogy piacra dob egy vermutot, akkor a marketingjében szívesen segítenék. Ha csak a koleszos fiatalokat célozzuk, meg azokat, akik szép emlékeket hordoznak a fiatal koleszos koruk vermutozásaiból, meg azokat, akik innának valami finomat, ami ráadásul szétcsapja a fűszeres/zsíros étel puffasztó emészthetetlenségét, akkor a beletalálunk a piaci rés közepébe...
,
« Vissza
A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie ! A bejelentkezéshez regisztráció szükséges.