Törley - Mert mi szeretjük a Magyar bort!

2023. május 25.

Egy kiváló bor és egy kiváló marketinges által alkotott kiváló címke. Hiába, a 140 év az 140 év... Az eddigi legjobb Irsai Olivér címke - szerintem.

Hetente párszor bemegyek a SPAR-ba, ezért-azért, főleg olyan dolgokért, amiket nem lehet kapni a faluban a kisboltban meg nem is a harddiszkontban szeretném megvenni. Ismerem a boltot, bekötött szemmel is megtalálnék mindent, de nézelődni is szeretek. A boros sarok felé mindig el szoktam menni és elnézegetem a borokat, meg az árakat. Legutóbb, amikor ott álltam a boros polc előtt, egy külföldi - később kiderült, hogy dán - házaspár megkérdezte, hogy tudnék-e abban segíteni, hogy mi van az Irsai Olivér bor címkéjén a szívbe írva. Ez egy nagyon egyszerű és szép szöveg, könnyű leferdíteni (a tartalmát szépen visszaadni) és - úgy láttam - hogy a házaspárnak tetszik. Mondtam pár dolgot a fajtáról, hogy lassan 100 éves lesz, és ez egy igazi magyar fajta és az egyik kedvencem. Érdeklődve megérdezték, hogy ismerem-e a borászatot, aki csinálja. Mondtam, hogy hogyne ismerném. A Törley jóval több, mint 100 éves (140) és hazánk legnagyobb borászata. A pezsgői a világ legjobbjai szerintem. 

...szóval egy bornál kétségtelenül számít a címke. Többször írtam már az AIDA modellről - figyelem felkeltés, érdeklődés, vágy és vásárlási döntés. A Törley Irsai címkéke abszolút telitalálat. Az ember nézi a borokat és nézi, hogy mi az a szív. Mi van beleírva? Elolvassa, megfordítja az üveget és a kíváncsiságtól is hajtva nem tudja nem megvenni. A házaspár amúgy három üveggel vett, mondták, hogy egyet megisznak otthon, egyet elajándékoznak, egyet meg eltesznek emlékbe, mert olyan jól néz ki.

Nyilvánvaló, hogy egy olyan cég, mint a Törley, amely stabilan uralja a régió pezsgőpiacát és évente kábé 12 millió palack pezsgőt és bort exportál, az már régóta rájött, hogy jó marketing nélkül csak félkezű óriások lennének. Gondolom volt is pénzük jó marketingesekre, akik címkéből is mesterművet alkottak. Ez a címke ugyanis szerintem a legjobb, ami Irsainak az elmúlt 90 év során készült és Kocsis Pál, a fajta nemesítője is bizonyára büszke lenne rá. Amúgy meg a bor is tényleg nagyon jó.

Jószándékú ajánlásom: Ha egy borászatnak nincs jó marketingese és grafikusa, akik már legalább 2-3 évtizede bormarketing területen dolgoznak, akkor a címkét nem célszerű arra bízni, aki a legolcsóbban elvállalja, vagy ismerős, aki biztos nagyon ügyes, hanem érdemes olyat keresni, akinek van fogalma a dologról. Elszántan hiszem, hogy bormarketig költségek közt a különlegesen jól sikerült címkére fordított pénz biztosan megtérül.

Bónusz trekk: Mielőtt elköszöntem az említett házaspártól, megkérdeztem, hogy hova valósiak. Akkor mondták, hogy Koppenhága, Dánia és most vannak itt harmadszor és nagyon tetszik nekik Budapest, meg egyáltalán minden. Én meg mondtam, hogy még sohasem voltam Dániában de szeretnék valamikor. Ők meg meglepő módon azt mondták, hogy nyugodtan kihagyhatom, mert Budapesthez képest Koppenhága nem nagy valami. Néztem, mint hal a szatyorban és azzal búcsúztunk, hogy a borokat a "csekinbegidzsbe" (check-in baggage) tegyék. Mondták jóhogy...

A szív utolsó mondata úgy szól: "Mert mi szeretjük a magyar bort!". Hála istennek, egyre több kölföldi is szereti.

 

 

 

 



« Vissza

 

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie ! A bejelentkezéshez regisztráció szükséges.