Bormarketing BOCK'osan...

2023. március 25.

...bormarketing okosan lett volna a cím, ha nem egy Bock borról szólna. Tudtuk, hogy a Bock marketingben is ultrajó, de hogy ennyire, azt nem sejtettük...

A budapesti repülőtér SkyCourt-nek nevezett csarnokában naponta sokezer hazai és külföldi utazó időzik akár 1-2 órácskát, hiszen ide sokkal érdemesebb egy órával korábban, mint egy perccel későbben érkezni. A csarnok közepén van egy hatalmas képernyő, amelyen az induló járatok aktuális állapota szerepel. Ettől jobbra és balra pedig két még annál is nagyobb álló téglalap képernyő, amelyen a reptéri boltokban kapható termékek reklámjai váltakoznak. A Bock Villányi Cuvée bor reklámja a nagyszabású, elegáns, igazi Bock-os bormarketing legjobb példája. Külföldi utazók tízezrei olvassák a telibetaláló reklámüzenetet: "Van még ideje az indulás előtt? Kóstolja meg a Bock borászat legjobbját, amit most 20% kedvezménnyel vásárolhat meg."

Hát ezt nehéz űberelni. Ki az az utazó, akinek nincs ott annyi ideje, hogy megkóstoljon egy olyan bort, amelyet nyilvánvalóan egy csúcsborászat kínál és a 20% kedvezmény már eléggé vonzó. Pláne, hogy az utazó akár azt is gondolhatja, hogy ez a kedvezmény csak erre a napra vonatkozik és milyen szerencse, hogy éppen most jön, így élhet a lehetőséggel. Ilyen látványos és ennyire hatékony marketing megoldást ezidáig nem nagyon láttam. Valamiért nem lepődöm meg, hogy a Bock borászat egyik csúcsbora kap egy ilyen marketing támogatást, hiszen az újszerűség, a bátor nagyvonalúság és a profizmus eléggé egybeforrt a borászat nevével.

Zárójelben megjegyezném, hogy Bock József egyike volt annak az igen kevés szőlész-borászembernek, akik a rendszerváltás után átvitték az ágazatot a mennyiségorientált szocialista világból a minőségorientált és fogyasztócentrikus piacgazdaságba. Köztük is Bock József az, aki a magamfajta borbarát szemében, a tisztelet és a szeretet koordinátarendszerében stabilan uralja a jobb felső sarkot. Marketingesként nagyr értékelem azt a bátorságot, hogy már sokévvel ezelőtt az egyik borát a Portugiesert (ami amúgy egyértelműen Villányban a legjobb) Porta Gézának nevezte. A BockandRoll bor elnevezése annyira ütős, hogy ahogy a korábban említett Dorombor a cicabarátokat, ez mágnesként bevonzza a rockos zenekedvelőket. A Bock borok címkegrafikája is hibátlan. Abszolút egy egységes, elegáns, disztinktív stílust követnek lassan 30 éve. A BockandRoll kicsit kilóg ugyan a sorból, de a gitárba belógó borosüvegforma, meg ez a név elképesztően erős.

Azért Bock borokból van némi választék a reptéri boltban. Ezek a borok amúgy nem csak a Bock borászatot szolgálják. Amikor ugyanis egy külföldi megvesz egy vagy több üveggel, akkor az nyilván bevétel és haszon a borászatnak, de...

...de a Bock borászat csúcs borai és csúcs marketingje az úgynevezett imázstranszfer miatt az egész magyar borászat jó hírét és jó megítélését szolgálják. Ez annyit jelent, hogy ha egy külföldi hazavisz egy üvek Bock bort és otthon családi-baráti körben felbontja, az ütős borélmény nam csak a Bock borászat, hanem az egész magyar szőlő-bor ágazat dicsősége.

Bónusz trekk: mi a Mark gyerekkel Bock témában leragadtunk a Cultus Cuvée-nél. Ez ár/érték arány vontkozásban szenzációs. Annyira szép a címkéje és annyira "vintage" (vintidzs) az egész, hogy 2 pohár után Márai Sándor korában érezzük magunkat. A közelgő idei első kerti parti viszont rockos lessz, oda majd jöhet a BockandRoll.

 

 



« Vissza

 

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie ! A bejelentkezéshez regisztráció szükséges.