Bor az esti doromboláshoz

2023. március 24.

A bátor bormarketing egyik szép példája a "Dorombor". Egy markáns célcsoport ultrahatékony megközelítése a bor megkülönböztetésével kiemli a versenytermékek sorából.

Sokan szeretik a cicát, talán még többen is, mint a bort. A felnőtt nők közel egyharmada szereti a cicákat és nagyjából ötödük teljesen odavan a cicájáért. A nagy számok törvénye szerint a borszerető nők és a cicaimádók halmazának metszete bőven elég nagy ahhoz, hogy egy borászat marketingese célcsoportnak kezelje és a dizájn koncepcióval rájuk fókuszáljon. 

Ha megvan az ötlet, onnantól felgyorsulnak az események. Kell valami jó kis cicás grafika, meg valami ütős név, ami kapcsolódik a cicához is, meg a borhoz is. Mit csinál a cica, amikor elégedett és jól érzi magát? Hát dorombol. ...bol, legyen inkább bor. Dorombor. Meg is van, indulhat a biznisz. A cicán túllépve szuper ötlet még a két bor összerakása egy papírdobozba. Az is szuper, hogy az egyik bor száraz, a másik meg nem félszáraz vagy félédes, hanem az van a címkére írva, hogy nem száraz. Ez azért jó, mert így az az anyuka is ihatja, aki félszárazat vagy félédeset nem iszik, mert az nem fittnessz.

A bölcs marketinges jól tudja, hogy a vásárlási döntés nem racionális, hanem - pláne bor esetében - emocionális, az érzelmek által irányított dolog. Szóval, ha apuka azt szeretné, hogy anyuci dorombolós cicává váljon estére, két pohárka után, akkor ezzel a borral bátran hazaállíthat. Cicabarát anyucinak biztosan tetszeni fog és meglesz a hatás. A korrektség és az egyenlőség kedvéért azt is leírom, nehogy szó érjen emiatt, hogy a dolog természetesen fordítva is működik. Ha egy hölgy ajándékoz meg ezzel a borral egy férfit, attól függetlenül, hogy az cicás-kutyás-vagy-semleges, ettől biztosan dorombolós kandúr lesz belőle. 

Végezetül: elszántan hiszem, hogy ez a bor a semmilyen és a valamilyen közötti skálán sokkal inkább a valamilyenhez áll közel. Figyelemfelkeltő, van benne érzelmi töltés, szerethető, a cicásoknak abszolút, a többieknek meg csak úgy. Határozott, bátor marketing húzás, nincs túltolva, úgy jó ahogy van. Ezt a célcsoportot jó időre befoglalták, mert cicás borral ezek után másnak kijönni, hogyismondjam, ciki lenne. Hogy a palackokban nagyon finom a bor, azzal kapcsolatban semmi kétségem nincs. Erre a borászat abszolút garancia.

Gratula Dereszla! 

 

 

 

 

 



« Vissza

 

A hozzászóláshoz be kell jelentkeznie ! A bejelentkezéshez regisztráció szükséges.